fredag, mars 12, 2010

Julbo får mig att tänka på Jularbo. Tragiskt.


Idag har det varit en bra dag i Putiken. Om man bortser från mitt accelererande sjukdomstillstånd förstås. Det bubblar och sprakar i kroppen. Litegrann som professor Baltazar uppfinningsmaskin. Nåja. Mycket nya produkter har inkommit. Bland annat har jag fått ett par schyssta brillor i min ägo.Det är inget vi ska ha i Putiken utan smuts & mygel ligger bakom erövrandet. Men det törs jag inte berätta. Dom passar bra till dagens Buffklubb. Linserna är mjuka och böjliga samtidigt som dom blir mörkare om det blir ljusare. Och tvärtom. Annars hade det inte varit så kul tror jag. Genialt är det hur som helst. Just nu när snön vräker ner utanför Putiken är dom inte så mycket att ha förstås men på terrassen i sommar blir dom kanon. Om jag är frisk då förstås. Fast det borde ju inte stoppa mig från att sitta i en solstol. Och dricka kall öl. B-vitaminer måste väl vara bra att få i sig om man är sjuk?

Inga kommentarer: