torsdag, mars 04, 2010

Dom var ju fina i alla fall

 
En skotillverkare har haft vänligheten att skicka provskor till mig. Det är två av deras nya modeller jag fått för att hårdtesta. Det var ju snällt. Hela konceptet faller dock på två punkter.

För det första är skorna ett nummer för stora för mig så jag går omkring här i Putiken och snubblar i dom. För det andra glömde jag bort när jag bad om testskor att jag inte kan springa längre. Man glömmer lätt bort såna små bagateller.

jag får väl använda dom på terrassen i sommar när det blir dags att klippa gräsmattan. Eftersom modellerna heter X20 & X25 hade det ju varit fint om GB haft kvar sin glassklassiker X15 i sortimentet.

Fast det är ju klart.

Till gräsklippning passar ju ändå kall öl bäst.


4 kommentarer:

Gobanen sa...

Är det meningen att det ska vara olika färger på höger och vänster sko och borde då inte den gula varit grön?

AspLövet sa...

X15 var ju röd/gul/grön så det är ju 2 rätt av 3 möjliga.

Men i detta fall var det så att jag testade båda modellerna samtidigt. En skomodell på varje fot.

Leif sa...

...eller den vänstra röd och den högra blå?

AspLövet sa...

GB´s glasskarta från 1980:

http://content.expressen.se/blog/64/62/86/lotta-potta/images/pic_nostalgi_glasskarta_1980_large.jpg