torsdag, februari 04, 2010

Passa er. Det står snutar på Runbyvägen.

 
När jag framåt kvällningen klev av pendeltåget hittade jag min gamla velociraptor djupt under snön. Jag fick skotta fram den med mina bara händer innan jag kunde slira hem i modden. När jag kom fram till Runbyvägen stod det ett par brandbilar samt några snutar mitt i vägen och stoppade mig. "Du borde inte cykla mitt i bilvägen" sa dom till mig. Jag ursäktade mig med att trottoaren låg under stora snövallar men undvek att ifrågasätta deras eget befinnande mitt i samma väg.

När jag rullade förbi brandbilarna såg jag att det var Olssons gamla kåk som varit skådeplatsen för något dramatiskt. Utsidan var intakt så kanske var det bara Ligas gamla barndomsrum som brunnit upp. Huset saknar nog sin gamla legend. Det gör vi alla.
 

2 kommentarer:

Gobanen sa...

Appropå snutar läste jag just att hängning numer kommer att bli tillåtet enligt internationella orienteringsförbundet. Att "dra repet" som de gör vid Vasaloppet kommer att få en helt annan innebörd i orienteringsskogarna.

Liga sa...

Glöm CNN, Al-Jazira m.fl. De riktiga stora nyheterna får ni via asplovet.blogspot!! Obehagliga dessutom... Men skickar man verkligen NÅGRA snutar till en vanlig villabrand? Antar att det kom upp fetröda utropstecken efter larmet till den adressen... :-)

Tips 1: Använd inte bastun som förråd.

Tips 2: Missa inte MMC 27 feb!