lördag, februari 27, 2010

Efterlivet

 
Jag funderar ibland på det här med efterlivet. Vilket i sig är en konstig fundering med tanke på att jag är en rätt hårdnackad ateist.

Min starka övertygelse är i alla fall att när man ska summera sitt liv inför pärleporten [för mig själv synonymt med infarten till Fredriksberg] är det inte framgångarna man mäts på utan sina plattlopp.

För min egen del ser man då att världens bästa orienterare sänkte sitt lag på Ungdomens 10mila 1984, Hälsingekavlen 1994 och en annan gång som jag förträngt. Kan ha varit ett 10mila men vi talar tyst och lågt om det. Vi talar istället om dagen som gått och om hur gårdagens whiskeyflaska kan vara tom innan jag ens börjat smaka på den.

Imorgon Idag ska jag försöka få tag på en snöskyffel.
*Det ska vara fan att vara banläggare under den värsta vintern i mannaminne*

Inga kommentarer: