lördag, januari 16, 2010

Skit i vargarna, där borta går AspLövet!

 
Under dagens snöpulsning höll jag på att bli jaktslaktad. Bäst som jag kom smygande genom ett lite tätare skogsparti stötte jag hastigt ihop med en jägare som hade bössan i högsta hugg. Han hojtade förvånat till och anropade via mobilen sina jaktkamrater, som tydligen kom svepande på bred front rakt mot mig, för att stoppa alla skjutningar. Tydligen var det rådjursjakt just där jag i min ensamhet vacklade runt.

Inget vådaskott hann avlossas.

När jag lämnat jägarna bakom mig funderade jag på hur dom skulle ha hanterat min kropp efter dödsskjutningen. Hade dom likt ett rådjur hängt upp mig i ett träd, skurit upp min hals och låtit allt blod rinna ut i den vita oskuldsfulla snön under min kropp.

Jag hoppas det hade blivit så.

Lite värdighet vill man ju ha även efter sin död.
 

Inga kommentarer: