tisdag, december 01, 2009

En utmaning

 
Jag gillar att utmana mig själv. Testa min gränser. Och bli besviken. Om igen. Och om och om. Pånytt igen skulle man kunna säga. Typ om igen. Tror jag. Om. Men den här gången. Högre insatser. Fel. Återbäring där insatsen är lika med återbäringen. Som är mediokert hög. Förvirrande. I alla fall. Nu ska jag ha 130 dagars totalt läskförbud. Med livet pengar som insats. 20 spänn för varje dag jag klarar mig utan att dricka läsk. Om jag klarar 130 dagar kommer det ligga 2600 riksdaler i potten. Drömvinsten i extrem lightversion. Om jag misslyckas, om så bara för en enda dag av dom här 130, förloras alla pengar. Ingen livlina. Inga vänner att offra och bara förnedring. Pengarna tillfaller då fru AspLövet som får handla kläder för dom. Så kul för henne. Men vem är jag att tro på nederlag. Om jag lyckas kommer riksdalerna att tummas och gnuggas innan dom byts in mot en ny spelkonsol. Det är jag värd. 130 dagar. Ingenting.
 

Inga kommentarer: