onsdag, november 04, 2009

Hallågen är en lite socialare lampa

 
I putiken behöver jag rensa hjärnan ibland när projekten börjar stapla sig på hög. Då går jag ut på lagret och plockar ner en kartong på måfå. Dagens första kartong innehöll Molexkontakter. Jag räknade dom som får utan att för den skull somna till. Molexkontakter är en storsäljare så gissningsvis skruvas och löds det hemma i stugorna på ful-lampor. Skit i mig och min lön bara era snikna jävlar.

Dagens andra låda var en gigantisk sak med gamla pannlampskadaver som jag gick igen om och testade. Efter lite skruvande och mycket pulande hade jag fått ihop fem hela lampor som jag ska rea ut. Resten hamnade i skrothögen.

Jag borde fan i mig bli finmekaniker.
(skall ej blandas ihop med, det för AspLövet ouppnåliga, fin mekaniker)


Inga kommentarer: