tisdag, oktober 06, 2009

Häromdagen när jag var ute och sprang...

 
Jag hade någonstans förväntat mig att det här jobbet skulle få den AspLövska ångesten att rusa runt i mitt inre med armarna i skyn och upphetsat skrikit okvädningsord samtidigt som den gjorde obscena armrörelser mot mig själv. Men av det har det blivit ingenting. Än så länge. Istället känns det som att det var igår jag var ute och sprang orientering. Märklig känsla.

Allt som oftast kommer jag på mig själv i butiken med att undra vem jag egentligen är och ifall dom sista 43 åren inte bara varit en hemsk mardröm. Herregud! Jag är ju världens bästa orienterare och inte fan har jag gubbvader eller gubbknän. Men sen hugger det till i högra knät och jag vacklar tillbaka in i gamla hjulspår.

Fast sen kommer det in en kund och jag drar någon anekdot från min brokiga karriär med högerhanden samtidigt som jag informerar om monsterlampor med den vänstra. Kunden får en totalupplevelse och jag själv. Jag själv. Ja. Vad fan händer med mig själv? Jag vet inte. Undermedvetet håller jag förmodligen på med självdupering men det är väl inget fel i det. Bättre ljuga för sig själv än att ljuga för kunderna. Det är Putikssefens filosofi.

Om det skulle bli riktigt illa med livslögnerna får jag ta ner mig själv på jorden genom att sätta på mig den dyraste monsterlampan och gå in på lagret. Där släcker jag ner belysningen och duschar mig själv med en miljard lumen. Då blir jag ren på insidan även om min utsida svettas av förnekelse.

Och på det mina vänner. *talar till sig själv* En liten produktplacering. *Hoppas på löneförhöjning efter 3 veckor* Standardiserat formgjutna sulor. Kom ihåg vart ni läste det först.
 

3 kommentarer:

Hans E sa...

En smärre försäljningsbonus vore väl på sin plats!

Kula sa...

hörrdö Lövet - nu kommer den lille strukturfascisten, som faktiskt bor i mig, fram och undrar över vilken standard du åberopar när det gäller formgjutning av sulor?
Pratar vi här om SIS-CEN ISO/TR 20880:2007 Footwear - Performance requirements for components for footwear - Outsoles (ISO/TR 20880:2007)

AspLövet sa...

Hans E>> Jag håller med dig. Är vi många som tycker så (räcker tre?) måste det gå att få igenom. Mera pengar till AspLövet. Det är han värd.

Kula>> Byråkratjävel. *sagt med kärlek i rösten* Det enda jag vet är att det kommer vara fantastiska sulor för gubbar med gubbvader. Jag kommer skaffa ett par på direkten. (att jag får mina gratis har inget med saken att göra. Lovar. Med råge.)