lördag, oktober 17, 2009

För sant för att vara bra?

 
Under min paraplydrinkskonvalescens hade hela Sveriges Kart-Bosse skickat ett meddelande med fantastiska nyheter.

ÄLGDREVET ÅTERUPPSTÅR!

Tydligen ska Ulriksbergs IK i juni 2010 ordna en veterantävling i Älgdrevets fotspår, vad som nu finns kvar av dom spåren i hängmyrarna, på ett nyreviderat Skrikhöjdblad norr om Fredriksberg. Den aktuella kartan ligger alltså vägg i vägg med området som 1977 användes till Älgdrevsklassikern "Världens bästa lopp på världens mest krävande bana"

Jag kan inte annat än att stå upp och falsksjunga högt...

Stå upp, för lilla Ulriksberg
Stå upp, för lilla Ulriksberg
Stå upp, för lilla Ulriksberg
Stå upp, för lilla Ulriksberg
Stå upp, för lilla Ulriksberg

Det enda jag är lite frågande inför är hur dom ska få fram "snöglopp i luften" nu när dom flyttat tävlingen från Älgdrevsoktober till juni, men dom har säkert en lösning på det också.

Sen finns det ett aber rörandes min egen idrottsinvaliditet förstås. Det slutar väl med att jag nästa sommar tar på mig missunsamhetskostymen och säger att sånt här tjafs inte alls kan mäta sig med Älgdrevet på den tiden det begav sig.

*Tittar ut på oktober som dränks i Älgdrevskt spöregn och höstmörker*
 

2 kommentarer:

Saucepan sa...

Är det fortfarande sant?

Vart jag än surfar httar jag inget mer..

AspLövet sa...

Ulriksbergs IK verkar ha gått under jorden. Oroväckande.