lördag, september 05, 2009

1984

Jag tror myckat av mina motgångar bottnar i året 1984. Året då AspLövet med ett ångestladdat skrik kom till jorden. Efter det har inget år varit sig likt. Inte likt något man vill likna i alla fall. Jag tror att jag efter 1984 tillhört Miniflöd (överflödsministeriet) för att prata Orwellska.

Nåja. Varför jag minns 1984 just idag var för att jag längst ner i en låda hittade ett gammalt klubbmärke från en av AspLövets otaliga karriärer. Detta från innebandyns värld. Från början hette föreningen Ägget (Namnet på ett bostadsområde där AspLövet och dom flesta medlemmarna växte upp) Tyvärr gillade inte Innebandyförbundet namnet så vi fick motsträvigt byta. Men det spruckna ägget behöll vi i klubbmärket.

Ett sprucket ägg från 1984 alltså. Så symtomatiskt.

Jag hade behövt ett orakel det där året.

Då hade jag i alla fall inte förväntat mig något.

Inga kommentarer: