onsdag, augusti 05, 2009

Saker som skrämmer mig

I kylskåpet står det två stycken 1,5 liters Coca-Cola. Orörda. Kalla. Lockande. Jag vet inte riktigt vad dom gör där men dom har kommit att bli mina personliga tvillingtorn. Mina egna små terrorister. Varje gång jag öppnar kylskåpet ser dom på mig med iskalla blickar och viskar inbjudande till mig.

"Det är bara att attackera oss"

Jag stänger kylskåpsdörren. Oftast utan att plocka ur något överhuvudtaget. Varken Coca-Cola eller morötter.

På nätterna kan jag höra hur flaskorna rasslar och domderar där ute i köket. Jag vet inte vad dom håller på med. Vågar inte gå upp och titta efter.

Jag vet bara.

Att dom skrämmer skiten ur mig.

2 kommentarer:

Pälle sa...

Sagan om de två tornen...

AspLövet sa...

Jag tänkte mest på WTC men det funkar på Tolkien också.