torsdag, augusti 27, 2009

Lekstuga. Eller inte.

Många av mina vänner tror att det är en jävla lekstuga att gå hemma arbetslös. Vänta. Nu blev det fel. Många människor som jag låtsas är mina vänner tror att det är en jävla lekstuga att gå hemma arbetslös. Inget kunde vara mera fel. Det är slit och släp och förbannat jobbigt mest hela tiden. Ibland känns det dock som att jag befinner mig mitt i en lekstuga. Idag när jag vände ryggen till genomgick plötsligt Miniknatarna någon sorts celldelning. Hela lägenheten kryllade plötsligt av enerverande Miniknatare. Dom sprang mellan benen på mig och skrek i kör.

AaaaspLööövet!! Vi e hungriga!!

Man får en jävla lust att nypa tag i nacken på dom små illbattingarna och sparka ut dom. Men man spelar snäll och steker pannkakor i mängder som skulle imponera på en skolbespisning. Kanske är det där jag har min framtid. Som mattant tillsammans med Sirkka-Liisa och Gertrud. Får man dricka öl i dagens skolkök?

Inga kommentarer: