torsdag, juli 30, 2009

Sprintträning

Det är ju så att även om jag själv hyser ett föraktfullt hat mot sprintintrånget inom orienteringsrörelsen så måste jag ändå låta Miniknatarna ta del av dom här nymodigheterna. Risken är ju att när det nalkas allvar för deras del har man bara innerstad, förort eller folkets park på landsorten att välja på i tävlingsprogrammet. Därför tog jag idag med mig Miniknatarna in till den innersta innerstan av den stora stan där dom fick köra intervaller, turistkryssning och trappträning.

Jag hittade dessutom den här fina dörrväggen som redan är anpassad för framtidens tävlingsarenor.


Själv grät jag inombords och skyllde på smuts i ögonvrån när Miniknatarna undrade varför jag hulkade och gnuggade ögonen.

3 kommentarer:

Oskar Karlin sa...

Universitetet.

Öppnade ni de gröna dörrarna? Inte? Det skulle ni gjort. Då hade ni fått se en riktig trappa fylld med uteliggarbajs och kiss, men trappan leder rakt upp till Naturhistoriska dit ni förmodligen var på väg.

Anonym sa...

Jag anar en passgångare..

AspLövet sa...

Oskar>> Helt rätt gissat men vi hann inte utforska vad som fanns bakom dörrarna eftersom vårt tåg kom.

Anonym> Ser onekligen ut så. Till hans försvar ska sägas att AspLövet sa åt Miniknatarna att stå stilla och efterlikna figurerna på dörrarna så det blev kanske för mycket direktiv. Den bakre armen är dock i pefekt vinkel vilket beror på att han inte kan böja den mer efter armbrottet :-)