torsdag, juli 02, 2009

Middag för Kungar

Ja jävlar. Idag har jag chockat kroppen och presterat på världsnivå. Inte nog med att jag sökte ett jobb, Jag red vidare på framgångsvågen och sökte ett till. två [2] jobb alltså.

Händelser som detta kräfva firande i dagarna två. Öl, kvinnor och falsksång ska stå på schemat och intresserade är välkomna hem till AspLövets terrass för en baluns av sällan skådat slag. Jag beslöt mig således för att åka till Hemköp och inhandla ett sexpack folköl. Sicken fest det ska bli. Ganska snabbt insåg jag dock att jag inte hade någon bil tillhanda så det fick bli en tur på den gamla Velociraptorn. Svettig som jag blev av trampandet innebar att det inhandlades två sexpack med folköl istället för ett. Jag kommer ta cykeln oftare om detta är belöningen inser jag. Till folkölen köptes dessutom Svensk söta jordgubbar för 59 kr/kg.

Det är jag värd.

Inbillar jag mig i alla fall.

2 kommentarer:

Mats Carlsvärd sa...

59 kr/kg! Hutlöst! Här i Örebro handlade jag för 18 kr/litern = 36 kr/kg i går. Vad gav du för folkölen?

AspLövet sa...

I den här tropiska värmen kan man inte prata om oskäligt pris på en iskall folköl.

Den är lika livsviktigt som makkaran på Jukola.