lördag, juli 25, 2009

Le sjujävla grande finale

Jag står och vaggar på köksgolvet. Gungar lite försiktigt från tå till häl. Från häl till tå. Nu jävlar är man inne på 7:e etappen. Inte illa av en gammal gubbe. Eller är det till och med 27:e etappen? Dagarna flyter ihop. Jag minns knappt om jag håller räkningen eller om räkningen var den jag inte kunde betala.

"Vad fan ska man behöva göra för att få en öl på det här stället?"

Ingen svarar.

Som vanligt får man göra allt själv, tänker jag, och öppnar kylen för att ta ut en ny öl. Sen lägger jag mig ner på vardagsrumsgolvet igen och låter min skeva blick vandra över dom gamla kartorna som jag grävt fram från när och fjärran. Mest fjärran i tiden faktist. Det blir nog bra det här med mitt retroprojekt. Ett fint avstamp för min "asketperiod".


Men först.

En sjujävla final på min "dekadensperiod"

Inga kommentarer: