söndag, juni 21, 2009

Några hjärnceller (till) har försvunnit

Efter 2 veckors vila som istället för träning innehållit osunt leverne, självömkan och en oföretagsamhet som borde ge EU-bidrag så satte jag mig på mountainbiken igen. Det borde jag inte ha gjort. Det var segt från första lilla motlut och sen blev jag bara tröttare för varje meter av dom 30 km jag vinglade fram. Eftersom jag var kategori tröttast redan från början tänkte jag att det lika gärna kunde bli mycket teknisk åkning. Jag borde ju inte kunna bli tröttare än trött var min tanke. Snillet som spekulerade, jag i detta fall, verkade inte ha alla piggar innanför rutan. Nog blev jag blev tröttare alltid.

2 kommentarer:

Der Alte sa...

Ohhhh att ge sig ut på ett 30km långt pass med massa teknisk åkning efter 2 veckors nedbrytning av din vältränade kropp är bara stora idrottsmän förunnat! Får man köpa in sig på en "parkeringsplats" i gläntan?

AspLövet sa...

Det finns gott om plats. Man är väl inte värd mer än plats i en massgrav så vi tar hit en grävare som får dra upp ett djupt dike så kan dom lägga oss på rad bara.