måndag, juni 15, 2009

Lucka 1

När jag vaknade till i hytten på hemresan från Jukola så föll min trötta blick på min keps som låg på bordet bredvid. På kepsen satt det en Jukola-pin. Förvåning var det jag kände eftersom jag inte hade minne av hur den kommit dit. Av en hyttvän fick jag veta att den tilldelats mig på bussresan av någon anledning som min vän inte mindes. Du var bäst på något denna resa trodde han det handlade om.

Bäst på något alltså.

Jag kan svära på att jag inte vann kategorin: Bästa föredöme.

Inte på långa vägar.

3 kommentarer:

Saucepan sa...

Bäst på att sova med öppna ögon?

AspLövet sa...

Du menar att det är en styrka?

Jag hoppas att jag kanske fick priset för mitt tid/växlingsprotokoll som jag orkade kämpa med ända in till slutet.

Saucepan sa...

Det påvisar en grym styrka i kroppskontroll.

Men förutom det, så är du världens bästa supporter!
Full gas vid inspurten i ur och skur med koll på växlingstider genom hela tävlingen.
Nålen kan faktiskt ha något med det att göra.