fredag, maj 22, 2009

Kräk: Kräkas

Jag håller hårt i den Gustavsbergska porslinskanten och stirrar krampaktigt ner i en avgrund. Trots idogt rengörande av toaletten finns det en odör som borde få mig att kräkas. För det är just det jag vill. Kräkas. Istället sätter min kropp sig på tvären ännu en gång och med molande magvärk lägger jag mig ner på badrumsgolvet för att lugna ner min andhämtning. Jag ligger på en handduk som jag vikt ihop för att ge mjukt åt knäna när den planerade kräkningen skulle utföras men istället för en förlösande tömning kämpar jag för att få plats med min sladdriga kropp på den lilla mjuka plätten. Efter en stund ger jag upp och vaggar sakta ner i sängen igen varken lättad eller kräkt. Känner mig mer som ett kräk helt enkelt.

Innan jag somnar in ler jag glatt åt mina kräkproblem.

Om inget annat ger det magsjukan lite extra spets.

Inga kommentarer: