söndag, april 12, 2009

I natt hade jag en fantastisk dröm.

[dream]
Jag kände en knackning på axeln och en majestätisk man tilltalade mig. Jag antog att det var Gud som uppenbarade sig. Vilket i sig är en motsägelse då jag är ateist. Nu var inte det något jag ifrågasatte i drömmen när jag vände mig om och frågade vad som stod på. Med myndig stämma sa den här mannen, vem han nu än må ha varit.

"Du är härmed befriad från allt vad skador och elände anbelangar och kommer från och med denna sekund kunna träna och tävla hur mycket du vill. Hur väljer du att fira denna ynnest?"

Vad har jag att välja på tänkte jag och fick ett dånande svar tillbaks.

"Du kan fira genom att nu på direkten gå ut och springa eller om du föredrar ett mer alkoholorienterat firande"
[/dream]

Tyvärr vaknade jag innan något beslut han tas. Besviken över att det hela bara varit en dröm smakade grus och missräkning i munnen. Jag hoppas att om jag ställts inför det valet i verkligheten att jag firat med alkohol. Har jag nu väntat så här länge på att få springa spelar väl en dag hit eller dit ingen större roll.

Inga kommentarer: