tisdag, april 07, 2009

En kväll där ute där ingen annan är

Jag har gjort det förr. Faktist ganska ofta mellan dom djupa dalarna av misär. Tagit mig själv ut i kvällningen och gett motionsspårens ensamhet lite sällskap. Det verkar vara ett förlegat nöje att nyttja den klassiska motionsfaciliteten som har härdat 60 och 70-talisterna. Ikväll gick jag 8 km på ett elljusspår som med fladdrande belysning försökte förstå sanningen att vi båda två lever kvar i det förgångna. Generation Gratis som ska vara vår framtid sitter hemma på kammaren och vet knappt vad motion är om det inte är organiserat, uppstyrt, lagom slappt och inomhus.

Kanske är det bara jag som fastnat i det förgångna.

Hallå!

Någon där?

9 kommentarer:

Saucepan sa...

Visst f*n är vi här ikväll.

Har fullt upp med att läsa helgens resultatlistor, kolla Runoway, läsa vad Thierry tyckte om Pre-O i Skåne, detaljgranska Åges VM-löp från 1972, läsa det finstilta i PM inför vårens tävlingar (i synnerhet TIOMILA som du bangar).
Kort sagt, göra allt det där som du hinner med på dagarna.

Elljusspåret får vila. Kommmun ser ju till att släcka det kl 18:30. Bra att de är miljömedvetna.

AspLövet sa...

Jaja... allt det där gör jag på dagtid när ni duktiga jobbar men min fråga om "någon var där" är alltså om någon mer än jag befinner sig i det "förgångna"?

Här i Norrort lyser elljusspåren tills sent in på natten. Vardagslyx stick i stäv med miljötänk.

Marie-Louise sa...

Här är en till som lever i det förgångna. Motionsspår är kanon för oss som har problem med att hitta rätt här i livet samt få en stunds motion utan risk för snubbel på skogens grenar och stena eller värkande ben och fötter av den hårda asfalten.
Tummen upp för motionsspår!

AspLövet sa...

Där ser man. Vi är två som nyttjar motionsspåren alltså. Risken att vi skall mötas lär väl dock vara små då du håller till på Gotland och jag här borta i Ingenstans. Lycka till på din kant så håller jag ensamhetens elljusspår sällskap här.

Det skall dock påpekas att jag inte har något emot sten och annat jävulskap men på kvällstid när mörkret naggar verkligehten i kanten är det skönt att bara sätta blicken i backen och gå. Framåt förslagsvis.

kula sa...

Förfallet i samhället började långt före din skröpliga kropp började tackla av.
Jag säger bara Friskis&Svettis och alla vidriga gym - dit drog alla som dittills njutit känslan att dra in frisk luft i lungorna.
Stackars satar de som mot svindyra avgifter låter sig luras och inget annat får än att andas in dessa suspekta verksamheters unkna lokalers odör , blääk.

BTW, vad sägs om 10mila vaka (inkl ALLT) för hemförlovade hardcorefans?

AspLövet sa...

Kula>> Låter intressant. Hur/var/vad/när/varför. Eller menar du vaka i egen garderonb och så chat på gästboken?

kula sa...

Nä, jag menar som en jättebamsing till Beeran : )
Alltså IRL inkl alla tillhörigheter, utstyrsel och rekvisita.
Typ, vi ska visa att norska OL-supportern spelar i B-serien.
http://www.youtube.com/watch?v=cyGr8QhZA30&feature=PlayList&p=C8AB4DA87A288B28&playnext=1&playnext_from=PL&index=8

Lite mer som den här killen
http://www.youtube.com/watch?v=vU-LaxwxcHc&feature=PlayList&p=688506E58DF1F43E&playnext=1&playnext_from=PL&index=31
fast nada torrträning utan skarpa skott ska de va.
Lokal går alltid att fixa, frågan är om det finns kylkapacitet nog?

AspLövet sa...

Jag är på! Om du nu har lokal där vi har tillgång till internet/dator. Jag har en projektor om det behövs.

Ska gräva i förrådet efter liggunderlag, sniklampa, stolryggsäck (som jag nog får leta tills jag dör efter då jag aldrig ägt någon). Ser framför mig att vi brassar köttbullar ochh pulvermos under långa natten för att hålla oss vakna.

Guldstjärna om du ror detta i hamn.

Saucepan sa...

Ni gör mig rörd :)