söndag, april 05, 2009

Deeschaavuu

Idag besökte jag Rånäskavlen och ganska snabbt stod det klart att det lika gärna kunde ha varit en reprisering av förra årets tävling, Tävlingsplatsen var inte värst långt ifrån förra året. Vädret som dom sista dagarna varit vårvarmt och som dom kommande dagarna lovas mera vårvarmt var för dagen knappt bättre än förra året med iskall snålblåst och regnstänk. OK Linne defilerade hem H17-klassen precis som 2008 något som även min klubbs yngre gubbar klarade av att upprepa. Allt var sig likt.

För att fly den kalla vinden som skar rätt igenom min tunna munkjacka, och för att komma bort från allt folk som påträngt befann sig på TC, smög jag in i skogen och höll mig gömd mest hela tävlingen. Det var bara ett problem med mitt gömställe. Det mulna vädret och skogens dunkla sken gjorde forograferingen till ett gissel. Trots skruvande och trixande med inställningarna blev det mest skit med korten. Ett billigt pris för att få vara för sig själv kan jag ändå tycka.

Man kan tro att jag hade en hemsk dag.

Kanske vad det så men jag är nog på plats 2010 om jag känner mig själv rätt.

Inga kommentarer: