måndag, februari 16, 2009

Sektmöte

Kvällens årsmöte i sekten AspLövet blev inte den solskenshistoria som jag önskat. Ganska tidigt under mötet började jag spåra ur och jag blev både oresonlig och härsken. Jag försökte gång på gång få mig själv att följa dagordningen men istället för stadgar och framtidsplaner handlade det mer om destruktiva påfund och osammanhängade raljering. När jag äntligen kom till punkten om vem som skulle bli ordförande var jag så trött på mig själv att jag resignerade och valde in mig själv som simpel suppleant.

Eftersom sekten plötslig saknade ordförande blev mötet ett tyst krig i psykologisk nedbrytning. Jag förlorade även den kampen och orkade inte ens ta mig fram till avslutande punkten "övriga frågor". Något som verkligen var synd då jag där hade tänkt dra upp årets planer för "supporterklubben" som var tänkt att bli min alternativa comeback inom orienteringen.

Nåja...

Till nästa möte ska jag inte kalla mig själv. Då kanske det framkommer lite mer konkreta planer. Frågan är bara vem som ska skriva ner det som bestäms.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då finns det vissa likheter mellan din sekts årsmöte det dito du relaterade till i sistlidna inlägg.
Ordförandeskapet lyser med sitt oomkullrunkeliga faktum. Detta till trots finns det en ordförande som, något motvilligt men ändå i viss mån smickrad, fattade klubban i beslutsam näve under 3 månader tills ett extra årsmöte har hunnit stadgeenligt kunnat offentliggöras och valberedningen (hur bereder man en val? styckar man den i små delar först innan man kokar eller friterar den?)kommit fram till en stadigvarande dito. Gumma Ullesson är den tappra galärslaven som axlar den ack så tunga rollen ett tag framöver. Heders! För övrigt förlöpte sagda möte med året som är nu med sedvanlig bravur. När man skrapat och fiskat och inventerat in in de mest obskyra skrymslena av medlemsmatrikeln återstod endast ett namn att ta över som UK efter - ja gissa vem - och det som man lyckades arkeologisera fram ur lämningarna då var ingen mindre än allas vår LGW. Nu blir det uttagning så det sjunger om det i bästa karaeokestil. Hepp var det nå'n som sa!

Anonym sa...

Hepp!

Anonym sa...

Skönt att ni slapp kalla in Brandförsvaret. Om du förstår vinklingen.
LGW? Då blir det fokus på startsträckor alltså - kör första på Jucken sen bastu resterande sex sträckor. Låter grejt!