tisdag, februari 17, 2009

Rörde sig klockan? Näee.. Skit också..

Är det bara jag eller går den här veckan väldigt långsamt? Tisdag bara. Vad fan liksom. I den här inbromsande takten kommer jag aldrig bli arbetslös och får leva resten av mitt liv med att jobba ”en av dom sista arbetsdagarna” om och om igen och sen om igen. Jag försöker få tiden att gå genom att maniskt stirra på klockan och räkna sekunder men redan vid tvåsiffrigt tappar jag koncentrationen och fastnar med blicken på den smutsvita väggen här nere i bunkern istället.

Just nu lever jag i något som påminner om tomrummet som uppstår från att damtävlingen ebbat ut och herrstarten ska till att dra igång på 10mila och Jukola.

Ett limboliknande helvete.

Vill inte vara här men hittar inte ut.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du och Bill Murray! Grattis!

AspLövet sa...

Du menar att jag, precis som Bill, måste bli en bättre människa innan jag kommer ur det här limbot?

Det ser mörkt ut för AspLövet med andra ord.

Anonym sa...

Precis! Fast frågan är förstås om det går att bli en bättre människa?
Tufft, men om någon kan klara det så är det väl du. Efter ett spöregn kommer alltid solsken. Efter en uppförsbacke borde det komma en nedförs. Efter grönt kommer det skitfint. Efter mig kommer ingenting. Efter mörker kommer ljus.

Anonym sa...

...efter 10-mila kommer jucken!

AspLövet sa...

Moon>> Släpp sargen och ta av dig suspen! Du måste visa upp din vackra kropp före Jucken.

Anonym sa...

Milan är körd, i h-e att jag åker ända ner till DK och lubbar.
Slåss med något j-a grönområde kan andra göra.

Näää, nu ere kortare och roligare resa till Jucken!

Anonym sa...

Snälla Moon - åk till Eksjö i sommar och dominera H40K! Underbart med alla misslyckade vet´s som tycks bli sååå provocerade.
Sedan kräks dessa gubbs allt möjligt trams i någon tråd på Alternativet. Alltid lika kul läsning!

Anonym sa...

Aldrig i livet att jag springer annat än Jucken, har numera sadlat om till annan sport, skönt!

Anonym sa...

Hmmm, kom på en sak, H40K???

Vem fan tror att jag är annat än 45?