onsdag, februari 11, 2009

Ett träningsminne

Järnberget. Det var dit vi skulle. Tror jag. Det kan ha varit ett annat berg också för den delen. Vi sprang på en väg vill jag minnas och sen genom ett stort kärr. Ett sånt där ljungkärr ni vet. Sen kommer jag inte ihåg vad som hände på passet. Jag kortade nog av. Jag gjorde sånt på den tiden. Också. Det var rutinerat folk med på träningen. Hammis, Dahlgren, Ramsan, Budda, Leffe, Benny, Olle. Alla var där. Eventuellt. Jag minns ärligt inte vilka som var där. Efter passet vad det i alla fall bubbelbad på Star Hotell vid Arlanda. Så mycket minns jag.

Efter bubblandet skulle vi äta mat på hotellet. Det var svindyrt. Jag var junior. Vill minnas att jag tittade i plånboken och beställde sen det billigaste på meny. En omelett. Jag är och har aldrig varit särskilt förtjust i omelett. Men jag ville ju inte sticka ut. Man ville ju vara en av dom stora grabbarna.

Man vill alltid vara en av dom stora grabbarna.

Även om man innerst inne vet att man aldrig blir en.

Inga kommentarer: