fredag, februari 27, 2009

AspEvaluering

Tråkade ut min egen självkänsla genom att titta i min senaste kartpärm. H35. 2003. Så länge är det sen jag höll på med något som kan tangera tävlingsidrott. Ändå är inte min H35-pärm i närheten av halvfull. Full i fan blir jag när jag hittar ett karaktärsdrag i min kartanalys. Vid närmare betraktelse av mina sex sista individuella lopp i karriären, återigen kvar så långt tillbaka som 2003, noterar jag sträckseger till 1:a kontrollen på samtliga sex tävlingar.

Snabb som fan i starten är alltså ett karaktärsdrag hos AspLövet.

Det stämmer in på alkohol. Jag dricker fort och rejält redan från första pyset. Det stämmer in på mitt sexliv. Pang på bara! Till fru AspLövets förtjusning skall tilläggas. Snabb i skallen är jag. Lite för snabb för jag hänger inte alltid med mig själv. Kanske därför jag har bäst utbyte när jag diskuterar saker med mig själv.

Snabb som fan alltså!

Med andra ord är jag uppe på tå i varenda moment här i livet och Gubbvaderna får direkt en naturlig förklaring.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gubbvad? Gubbvem? Gubbvarför?

Anonym sa...

Det är inte förklaringar till ditt elände du behöver. Det är konkreta spännande mål. Då kommer problem i form av det du nämner i fetstil idag sopas bort av bara farten.

Problem förresten? När hade du trassel med vaderna senast? Inte har du skrivit något om det iallafall på evigheter, såvitt jag sett.

AspLövet sa...

Det var länge sen jag testade gubbvaderna så frågan om edras existens får förbli obesvarad. Min koppling till gubbvaderna i texten var mest en allmän förklaring till deras uppkomst.