torsdag, januari 29, 2009

Risk för Plan B

Gårdagens 15 minuter av positiva glädjeyttringar sket sig. Hela dagen vred och vände jag på potentiella stickspår som kunde rendera 15 minuter i rad men jag kom upp tomhänt. Saken är ju den att jag vill ha 15 minuter i rad så att det positiva kan ge någon sorts upprymdhet i kroppen. Inga ströminuter. Börjar man räkna ströminuter vet man ju aldrig om det blir någon effekt av det hela. Förmodligen inte.

Hursomhelst ser jag positivt (ströminut) på gårdagens misslyckande. Idag ska jag ju som konsekvens av detta skrapa ihop 30 minuter. Nu börjar det likna något. Problemet som dock kan uppstå är att jag misslyckas flera dagar i rad och bygger på min minutsamling. Det kan bli smått omöjliga glädjetider jag måste fylla ut. Men ikväll har jag en backup-plan. Om inget annat så tar jag till plan B.

Plan B: Tv-spel och öl.

Om inte det funkar får jag klä av mig naken. Den synen brukar alltid roa mig.

Inga kommentarer: