söndag, januari 11, 2009

Ny skada! WooHoo!

Nya skador är ju alltid något som roar. Man är ju lite trött på gubbvaderna och dom kroniskt inflammerade knäna. Vilken sagolik tur för mig då jag idag drog på mig något helt nytt.

En söndervriden armbåge.

Vad säger man om det. Känns litegrann som en hockeyskada. Kaxigt. Bakgrunden till åkomman är en Miniknatsolycka. Olyckan i detta fall är min egen och ingen annans. Skulle lyfta upp den ena Miniknataren ur en vagn och fick vrida till den lilla parveln för att hans fötter hade fastnat i armstödet. Just i det vridmomentet knäppte det till i ena armbågen. Tänkte inte mer på det men en timme senare började det ömma och nu 3-4 timmar senare har jag en svullen golfboll på armbågen och en störtskön smärta vid minsta rörelse.

AspLövet är glad.

Ibland krävs det så lite.

Inga kommentarer: