söndag, december 28, 2008

Någon smyger runt i mitt hem

När jag vaknade imorse och tog mina första stapplande steg in i vardagsrummet blev jag förvånat stående med blicken darrigt förankrad på vardagsrumsbordet. "Vad skådar mitt nordvästra öga" utropade jag högt inombords. Lite på kanten av bordet stod en tallrik genomdränkt av torkad senap och mitt i smeten låg en colaburk oöppnad och ensam. Jahja... vem har festat här då? Frågan borde kanske inte ha ställts då jag är ensam hemma och tallriken i fråga inte stod där då jag lämnade hemmet igårkväll. Om den stod där när jag kom hem i natt kan jag inte svara på då jag har vaga minnen av min hemkomst. Kanske bor det en Nisse i mitt hem med förkärlek till senap och brist på förståelse över colans fantastiska egenskaper? Om jag får tag på den där Nissen ska jag vrida nacken av fanskapet. Tills jag får tag på honom är det bäst att jag dricker upp den fickvarma colan. Den torkade senapen spar jag som bevismaterial.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det fanns en gång en man som kallade sig AspLövet. En gång förvrängde han sitt namn till CoachLövet. I denna egenskap gav han mig en present, en av de finaste jag någonsin fått; jag fick förtroendet att springa sista sträckan i lag 2 på Juk08la.Det var den senaste gången jag sprang fram till igår. En av mina tvåhälsenor tyckte att nu j-r får det vara slutfjantat för gott, eller åtminstone för långliga tider. Fram till igår alltså. Då fick jag nästa present. Jag kunde jogga några kilometer utan smärta. Obeskrivlig känsla. Sedan upptäcker jag att AspLövet är tillbaka och berikar bloggossfären med sina snillrika inlägg igen. Present nr 3! Som en försenad julklapp. VÄLKOMMEN ÅTER!

AspLövet sa...

Hans E>> Jag beklagar dom usla Julklappar du fått av mig. Bortsett från den att du kan springa igen men den hade jag inget med att göra. Tyvärr.